Søg

close

Future Sales Challenge 2023

Vindercase – Samlet vinder på tværs af kategorier
OKQ8

Søren V. Fledelius , Head of Energy, Bunker & Customer Service
og Trine Risager , Head of Credit & Collection modtog hovedprisen
som den virksomhed, der har udviklet sig bedst på de 7 salgsdyder.

 

Sådan har OKQ8 udviklet sig bedst på de 7 salgsdyder

”Man kan da ikke undgå at blive lidt stolt, når vi konstaterer , at vi er et mulehår foran andre virksomheder, der også arbejder med Morgendagens Salg.

Men det største udbytte af at være med til kåringen af vinderne i Future Sales Challenge var at erfa-udveksle og sparre med andre virksomheder.”

Implementering af kortlagt kunderejse

OKQ8 har arbejdet to år med Morgendagens Salg, og første skridt var en detaljeret kortlægning af kunderejsen.
”At få et kort med masser af data giver først værdi, når vi aktiverer og implementerer de nye kundeindsigter i synergi med egne data og markedsdata.

Det er en interessant øvelse af flere årsager. Dels fordi de nye indsigter ikke blot handler om målbare størrelser, som volumen og indtjening, men i højere grad om bløde værdier som holdninger, synspunkter og relationer. Og dels fordi øvelsen kræver, at alle i organisationen kender og forstår den rolle, de har i virksomhedens salgsarbejde.

Derfor kom projektet hurtigt til at inkludere vores svenske del af forretningen.”

Koordinering af data eller management?

”Sverige adskiller sig fra Danmark på både IT-systemer, salgstraditioner, marked, geografi og kultur, så det har været en udfordring at lære, hvordan vi navigerer og udnytter data til at analysere os frem til de trends, der definerer vores segmenter optimalt.

I begyndelsen så vi det som en administrativ funktion at koordinere data, informationer og afrapportering. Men for et halvt år siden indså vi, at projektet har brug for – og kan bære – en Sales Excellence Manager.”

Morgendagens Salg er kommet for at blive

”At vi har ansat en Sales Excellence Manager, med reference til koncernledelsen, sætter to fede streger under, at Morgendagens Salg er kommet for at blive. En dedikeret person, der kan tage strategiske beslutninger , strukturere salgsarbejdet og kommunikere værdien internt øger effekten.

Vi er i fuld gang med at aktivere vores kundeindsigter som en fælles referenceramme på tværs af organisationen , og lige nu pilottester vi den nye kunderejse og segmenteringsmodel på to sælgere.

Efter sommerferien ruller vi ud i hele organisationen, og det bliver spændende at se, hvor meget yderligere det løfter vores performance på de 7 salgsdyder.”

 

“Jo mere vi kan basere vores salg på
kundeindsigter, jo bedre performance
og resultater. For det er svært at
konkurrere mod kunderelationer og
viden om kunderne.”

Søren V. Fledelius , Head of Energy, Bunker & Customer Service

“Styrk samarbejdet på tværs, inddrag hele virksomheden i salget – og øg salgseffektiviteten med 10-15%. Med den samme organisation og uafhængig af branche, virksomhedsstørrelse og markedsgeografi.”

Carsten Rothmann
Chief Commercial Officer

Nysgerrig?

Brug 7 minutter på SalgsScoreCardet og få stillet jeres salgsdiagnose

Udfyld SalgsScoreCard