Søg

close

Future Sales Challenge 2023

Vindercase i kategorien “Global”
ABENA

Divisionsdirektør Jens Rønn, Digital Business Product Owner Janni Ravn
og divisionskoordinator Charlotte Sofie Lillesøe modtog prisen som vinder af
Future Sales Challenge 2023 i kategorien ”Global”.

 

Forbedret score på alle 7 dyder i løbet af to år

Jens Rønn sad i DIs bestyrelse, da forskerne præsenterede idéen og ansøgte om sponsormidler. Derfor har han været med helt fra fødslen af Morgendagens Salg, men anede dengang ikke, at han fire år senere skulle stå som en af de første vindere af Future Sales Challenge.

”Det, der fangede mig, var den måde kunderejsen blev fremstillet som en spilleplade med kontaktpunkter, der tydeliggjorde nødvendigheden af, at alle medarbejdere i en organisation arbejder sammen. Spørgsmålet var bare: Hvordan performede vi på de 7 dyder fra Morgendagens Salg, og hvilken indflydelse havde det på spillepladen?”

God selvindsigt – men ingen kundeindsigt

Alle medarbejdere deltog i den salgsdiagnose via SalgsScoreCard, som åbnede vækstrejsen hos ABENA. Diagnosen så slet ikke så fjollet ud. ”Vores selvopfattelse var god, vi havde godt styr på mange af dyderne, og ledelsen scorede højt på at gå forrest. Det var et stærkt fundament at bygge på. Nu vidste vi, hvordan vi så os selv. Men hvordan så kunderne os?”

Indsigt har givet næring til ny strategi

”De seneste to år har vi gennemført tre kundeindsigtsanalyser. De er fulgt op med synliggørelse af resultater, målrettet træning og workshops for at definere den enkelte medarbejders rolle og ansvar i forbindelse med kunderejsen.

 

Vi har netop haft hele holdet samlet til evaluering af vores udvikling, og vi har forbedret vores score på samtlige 7 salgsdyder. Det virker! Derfor er Morgendagens Salg nu blevet en fællesnævner for hele ABENA, og en aktiv del af vores overordnede strategi frem til 2027.”

Hemmeligheden bag succesen

”Vi har aldrig oplevet så åben en indgang til at diskutere disse ting. Alle kan sige deres mening i en tillidsfuld atmosfære. Det kræver virkelig mod.” Sådan sagde Carsten Rothmann fra Customer Agency, da han gav ABENA første feedback på salgsdiagnosen, og ordene kan Jens Rønn genkende.

”Vi har en unik feedbackkultur med åbenhed og tillid. Derfor taler Morgendagens Salgs pointe om at involvere alle på tværs direkte ind i vores DNA, og det er årsagen til, at vi lykkes så stort.

Vi bruger prisen som anledning til at samle medarbejderne – dels for at fejre, så vi kan nyde vores fælles glæde og stolthed. Men også for at give det klap på skulderen, som hver eneste af de 100 medarbejdere i ABENA Privat fortjener.”

 

Med afsæt i forskningsprojektet Morgendagens Salg udarbejdet af:
DI Handel, Business Danmark, CBS og Customer Agency

“Alle medarbejdere bliver involveret. Alle lærer at spotte vækstpotentiale. Alle kender deres bidrag til salget. Og alle får åbnet øjnene for værdien af, at hele kæden arbejder sammen.”

Carsten Rothmann
Chief Commercial Officer

Nysgerrig?

Brug 7 minutter på SalgsScoreCardet og få stillet jeres salgsdiagnose

Udfyld SalgsScoreCard