Hvor klar er jeres organisation til en fokuseret forandring mod stærkere kundeparathed?
Vi:
Findes der en facitliste til forbedring af kundeoplevelsen – og dermed kundetilfredshed og NPS? Med vores kundemålinger og -analyser får I et faktabaseret svar og en kundeorienteret aktivitetsplan, der får jer i mål.
Vi omsætter kundeanalyser til konkrete operationelle indsatser. På baggrund af analyse af kundeparathed, kunderejse og kundeoplevelser designer vi et kundecentrisk udviklingsprogram, som vi kalder 6 trin til vækst.
Hvor klar er jeres organisation til en fokuseret forandring mod stærkere kundeparathed?
Vi:
Kender I kunderejsen? Ved I, hvordan den påvirker kundeoplevelsen?
Kortlægningen tydeliggør, hvor og hvornår på kunderejsen, der er forretningsmæssig værdi i at forbedre kundeoplevelsen ved at differentiere sig på produkter og/eller services.
Vi:
Kender og forstår I kundernes behov og adfærd?
Kunderejsen er omdrejningspunktet for kundeindsigt. Når I kender, og forstår, kundernes behov og adfærd, kan I differentiere jer via ekstraordinære kundeoplevelser.
Vi giver jer indsigt i kundernes behov på tværs af kunderejsen, så kundestrategien fremadrettet er baseret på et faktuelt grundlag.
Analyse og monitorering af kunderejsen designer vi til jeres behov. Det kan fx være fokus på et specifikt kontaktpunkt, på NPS, på konkurrencekraft i forhold til en specifik konkurrent – eller løbende analyse af den totale kunderejse for at sikre konstant pejling og optimering.
Er der balance mellem jeres ressourcetræk og effekt?
På baggrund af de pejlemærker, og viden om kundeoplevelserne, som kortlægning og analyse af kunderejsen har identificeret, vurderer vi forventet effekt af relevante indsatser.
Indsatserne bliver prioriteret, så der er balance mellem ressourcetræk og effekt. Sammen vurderer vi organisationens parathed til at eksekvere de enkelte indsatser.
Kan I skabe en mere kundecentrisk kultur?
De prioriterede indsatser konkretiserer vi i en detaljeret og operationel implementeringsplan på tværs af organisationens funktioner.
Vi formulerer overordnede kundeløfter, som bliver bærere af jeres nye kundecentriske kultur, og vi fastsætter interne og eksterne performance-indikatorer til at måle effekterne af indsatserne.
Har I brug for værktøjer til at styrke vedholdenhed?
Varig udvikling og værdi kræver vedholdenhed.
Det er kundernes oplevelse, der er svaret på, om de implementerede indsatser har givet succes.
Derfor er det nødvendigt at monitorere kundernes adfærd og efter behov genbruge et eller flere værktøjer i 6 trin til succes.
Første trin mod Customer Centricitet er at måle effekten af jeres kundeorientering og identificere punkter til forbedring af jeres kundeparathed. Via diagnose af jeres kundepraksis, inkl. anbefalinger til at katalysere fremdrift, kortlægger vi, hvor kundeparate I er her og nu.
Kundeparatheds Indeks er et koncept, vi har udviklet i samarbejde med CBS og DI. Formålet er at fremme både individuel og organisatorisk kundeparathed – og dermed kundecentricitet.
For at lykkes med at definere, udvikle og levere ekstraordinære kundeoplevelser, skal organisationen være parat, og I skal kende eventuelle hindringer for kundeparathed.
Vi måler, hvordan virksomheden performer på fire organisatoriske temaer, der har betydning for kundeorienteringen
Målingen bliver oversat til reelle tal i et indeks, der udtrykker effektiviteten af jeres kundepraksis og kundeparathed
Vi stiller en diagnose ved at sammenligne jeres kundeparatheds-indeks med vores kundeparatheds-benchmark
Diagnosen følger vi op med analyse af jeres performance og identifikation af konkrete drivere, som kan bidrage til fælles forståelse, stærkere kundekultur og varig kundeparathed
Kunderejsen er et centralt omdrejningspunkt i kundeanalyse, kundefokus, kundeindsigt og kundestrategi. Dette omdrejningspunkt er fundamentet for at forstå kundernes behov og dermed øge NPS.
Kortlægning af kunderejsen baserer vi på medarbejderens viden og kombinerer med kundeinterviews.
Resultatet er et visuelt overblik over:
Faserne i kunderejsen
Kundernes kontaktpunkter
Hvad der ved hvert kontaktpunkt skaber værdi for kunderne
Hvordan alle funktioner i virksomheden bidrager til kunderejsen
Med kortlægningen bliver det tydeligt, hvor på kunderejsen der er forretningsmæssig værdi i at forbedre kundeoplevelsen.
Analyse af kunderejsen giver forståelse af kundernes behov og adfærd – og dermed grundlag for at basere den fremadrettede kundestrategi på et faktuelt grundlag og differentiere jer via ekstraordinære kundeoplevelser.
Analysen designer vi til jeres behov. Er det aktuelt at sætte fokus på:
Et specifikt kontaktpunkt?
NPS?
Jeres konkurrencekraft sammenlignet med en konkret konkurrent?
Eller betyder jeres behov for fokuseret og forankret forandring, at det er relevant at analysere den totale kunderejse løbende for at sikre konstant kurs, fart og effekt?
Er der kritiske punkter i jeres kunderejse? Faresignaler, der kalder på opmærksomhed og action? Ligger jeres NPS-score langt fra jeres benchmark? Og hvordan påvirker styrker og svagheder jeres konkurrencekraft? Vores kundeanalyse giver jer et faktabaseret billede af jeres aktuelle performance.
Vi definerer vores kundeanalyser i loops.
De er alle funderet på kunderejsen, men de har forskellige formål. Det giver mulighed for at optimere vores kundeanalyser ved at bruge dem hver for sig – eller kombineret – alt efter virksomhedens behov.
Dækker alle faser i kunderejsen.
Vores anbefaling er, at det ikke kun er beslutningstagere hos jeres kunder – men alle relevante personer, som har kontakt med jer – der deltager. Vi sikrer, at respondenterne kun modtager spørgsmål, der individuelt er relevante for deres berøring med jeres virksomhed.
Vi analyserer resultatet af målingen, og leverer en rapport med retning og målrettede anbefalinger inklusive specifikke indsatser til forbedring af kundernes oplevelse.
Måler kundeoplevelsen på specifikke kontaktpunkter i kunderejsen – fx fordi de er kritiske eller defekte.
Disse kundemålinger bliver gennemført højfrekvent og eventuelt automatiseret, så visse aktiviteter konstant bliver monitoreret og rapporteret.
Målingerne gør det muligt at se mønstre, tendenser og faresignaler både generelt og på enkeltkunder.
Derfor kan I sætte hurtigt ind, og fremadrettet være forudseende i jeres kundestrategi og design af kundeoplevelser.
Formålet med Deep Loop er at skabe dybere indsigt i kundernes behov og oplevelse på et specifikt kontaktpunkt.
Denne kundemåling foretager vi enten kvalitativt eller kvantitativt, og Deep Loop er ofte en overbygning til Small Loop.
Høj agilitet i målingerne gør det muligt at justere og nuancere spørgsmål undervejs og på den måde sikre et endnu mere præcist resultat.
Måler jeres konkurrencekraft i forhold til udvalgte konkurrenter.
Scenarierne beskriver styrker, svagheder og fokuspunkter i forhold til hver af de konkurrenter, der deltager i målingen.
Kundeindsigter får først værdi, når de bliver aktiveret. Indsigterne skal aktiveres i hele organisationen, når målet er at skabe forandring og forretning via forbedring af kundeoplevelsen. Det kræver fælles referenceramme, forståelse og implementering.
På baggrund af kundeindsigterne faciliterer Customer Agency en workshop, hvor udvalgte temaer bliver omsat til en plan med konkrete aktiviteter, der skal styrke performance og give næring til varig forandring.
En del af aktivitetsplanen er et værktøj, som ledelsen kan bruge til:
Internt at kommunikere den strategiske værdi af Customer Centricity
At sætte mål for udvikling af kundetilfredshed og NPS
At implementere kundeorienteringen på tværs af niveauer, afdelinger og funktioner
Alle kundeindsigter er relevante. Alle kundeindsigter skal aktiveres. Og derfor skal alle medarbejdere bidrage til at forbedre kundeoplevelsen på tværs af organisationen.
Aktivitetsplanen indeholder et værktøj, som træner den enkelte medarbejder i at konvertere kundeindsigter til konkrete aktiviteter.
Med den dybere forståelse for kunderne kan medarbejderne styrke kundernes oplevelse på alle kontaktpunkter i kunderejsen. Det styrker kundetilfredsheden og dermed kundeforholdet.
Mandag til fredag: 08:00 – 17:00
Vi er bosat i kernen af Frederiksberg.
Rahbeks Allé 21, 1801 Frederiksberg C, Danmark