SalgsScoreCard
ET EXCELLENT VÆRKTØJ
Viden gør det ikke alene
Der skal værktøjer til, så du kan konvertere viden til værdi
Hos Customer Agency udvikler vi konstant værktøjer baseret på fakta, erfaring og resultater. I Morgendagens Salg har vores Market Director, Peter A. Jensen, været forskernes wingman og hovedarkitekt bag det unikke SalgsScoreCard, så det er funderet på både forskning og salgspraksis.
SalgsScoreCardet er et nemt og effektivt værktøj, der aktiverer forskningens resultater ved at diagnosticere virksomhedens salgspraksis og definere vejen til vækst.
HVORDAN PERFORMER I?
SalgsScoreCard giver en salgsdiagnose
SalgsScoreCard måler i hvor høj grad, I performer på de 7 salgsdyder sammenlignet med de bedste.
Resultatet er en salgsdiagnose plus anbefalinger om, hvilke salgsdyder I med fordel kan udvikle for at optimere salg, mersalg og kundefastholdelse.
Vi bruger SalgsScoreCardet til:
At tage virksomhedens salgstemperatur inden første møde, så vi kan præsentere et målrettet oplæg
Vores 360 graders screening, hvor alle relevante medarbejdere deltager
TESTRESULTATET GUIDER
Er I vækstparate?
Jeres SalgsScoreCard giver svar på:
Hvilke prioriterede dyder kan katalysere både fælles og individuel præstation og fremdrift?
Ligger der uudnyttede vækstlommer gemt i jeres organisation?
Et værdifuldt indblik
Få tal på jeres kundeparathed
Vi kortlægger jeres egen kundeadfærd og benchmarker med vores koncept Kundeparatheds Indeks.
Herefter sætter vi reelle tal på jeres kundeparathed og stiller skarpt på jeres udgangspunkt i form af:
Forretningsmodel
Nøgletal og hestekræfter
Mål og ambitioner
CENTRALT AT BIDRAGE PÅ TVÆRS
Vækstplan og forventet effekt
Summen af salgsdydernes score kombinerer vi med vores analyse af udgangspunktet og virksomhedens vækstpotentiale. På den baggrund præsenterer vi en vækstplan, inklusive forventet løft af salgseffektivitet, loyalitet og økonomisk vækst.
Helt centralt for vores tilgang er, at den udløser værdiskabelse på tværs af organisationen, og dermed er vækstrejsen hele virksomhedens ansvar og anliggende. Nøjagtig som forskerne har defineret i dyd nummer 4, som er ´Synkronisering af fælles forståelse´.
“Det er nemt, det er overskueligt – og alt er dokumenteret, så resultatet af salgsdiagnosen er 100 % pålideligt”
Nysgerrig på dit Market Benchmark?
PÅSTAND: DET BLIVER EN ØJENÅBNER
Du har sikkert en fornemmelse. En fornemmelse af, på hvilke salgsdyder I performer godt, og på hvilke dyder skoen trykker.
Men hvordan performer I sammenlignet med konkurrenterne? Og endnu mere interessant: Hvordan performer I sammenlignet med de bedste? Hvad kan I lære af dem? Og hvilke resultater kan I opnå?
Synkronisering af fælles forståelse
Det vil være en øjenåbner, hvor stor forskel der er på kundeindsigt og selvindsigt på de forskellige pladser og niveauer i organisationen. En øjenåbner, der for de fleste er præcis den provokation, der skal til for at kickstarte en udviklingsrejse på tværs af virksomheden.
En tillidsfuld provokation
PROVOKATION DER SKABER NYSGERRIGHED
De fleste virksomheder bliver provokeret af, hvor forskelligt virksomhedens funktioner svarer på SalgsScoreCardet. Netop den provokation viser sig tit at være en inspiration, der skaber nysgerrighed efter at finde ud af:
Hvordan virksomheden kan skabe en fælles forståelse
Hvilke salgsdyder virksomheden med fordel kan udvikle for at optimere salg, mersalg og fastholdelse af kunder
Hvordan alle på tværs af organisationen kan bidrage til kundeindsigter, kundeloyalitet og Commercial Excellence
Test dig selv – det tager 7 minutter
Med SalgsScoreCardet benchmarker du din salgspraksis, og får identificeret konkrete optimeringsmuligheder.
“Med forsknings- og faktabaseret dokumentation for, hvor skoen trykker, initierer og guider vi en datadrevet forandringsproces, der nedbryder barrierer og skaber åbenhed, forståelse og ejerskab.”
Telefon
Mandag til fredag: 08:00 – 17:00
Kontor
Vi er bosat i kernen af Frederiksberg.
Rahbeks Allé 21, 1801 Frederiksberg C, Danmark