Søg

close
CASE, TITGEMEYER SKANDINAVIEN

“Det er nemt, det er overskueligt – og alt er dokumenteret, så resultatet af salgsdiagnosen er 100% pålidelig”

– Steen Borner, direktør hos Titgemeyer Skandinavien, har fået et salgsorienteret effektiviseringsværktøj, der favner 360 grader

Virksomhed

Titgemeyer Skandinavien

Antal medarbejdere

9

Branche

Engroshandel

Etableret

1979

Vi har fået et multiværktøj, vi kan bruge igen-og-igen

“Du kan hele tiden grave dybere og finde noget mere, du kan gøre. Du kan hele tiden spørge dig selv: Hvad har vi gjort? Hvordan gik det? Og kan vi finde på andet og mere at gøre? Det har vi nu et værktøj til. SalgsScoreCardet er et multiværktøj med spørgsmål og målepunkter, der kommer hele vejen rundt. Nemt. Overskueligt. Let at bruge. Og 100% pålideligt, fordi resultatet er baseret på egne besvarelser og dokumenteret analyse.”

Sådan lyder status fra Steen Borner, der netop har fået gennemført en salgsdiagnose, hvor alle i virksomheden har deltaget. “Alle er med til at påvirke virksomhedens resultat og brand, så jeg var ikke i tvivl om, at alle medarbejdere skulle bidrage.”

Analyse, der er kogt ned til et sæt spørgsmål, triggede mig

Steen Borner havde allerede købt bogen om Morgendagens Salg, da han tilmeldte sig DI-arrangementet om at løfte B2B salg. “Vi havde behov for nye indspark til vores salg, og det tiltrak mig, at Morgendagens Salg er baseret på forskning, for det er så dejlig konkret.

Da Carsten Rothmann fra Customer Agency præsenterede SalgsScoreCardet, blev jeg nysgerrig. Hvordan lå vores performance sammenlignet med de bedste i markedet? Hvor haltede vi? Og hvor gjorde vi det godt? En salgsanalyse kunne være den perfekte pejling og kilde til at blive klogere. Så jeg bookede et møde allerede i pausen.”

Alt serveret på et sølvfad

“Alle har en travl hverdag, og ingen har lyst til at give penge for programmer og redskaber, der er besværlige at bruge. Heldigvis krævede processen et minimum af tid fra vores side. Vi har fået identificeret nogle forbedringsområder i vores salg. Vi har iværksat en kundeindsigtsanalyse. Vi er sikre på, at vores indsatser er funderet på konkret viden i stedet for gætterier. Og vi har fået et SalgsScoreCard, som vi bruger hver fredag til at tale om et relevant salgstema.

Jeg er helt sikker på, det kommer til at betyde, at vi forbedrer vores brand, så vi får flere af de kunder, der vil værdsætte os som leverandør. Så når jeg stiller mit sædvanlige spørgsmål: Har det været tiden og pengene værd? Så er svaret klart ja.”

Løsning

Salgsdiagnose via SalgsScoreCard og kundeindsigtsanalyse

Udbytte

Benchmark af salgspraksis, indblik i forbedringsområder og anbefalinger til indsatser/roadmap