AI revolutionerer håndteringen af kvalitative kommentarer fra kunder
– Torben Degn, CEO i Customer Agency
Vi har knækket koden
Muligheden for at uddybe kundeoplevelser, er integreret i mange kunde- og NPS-målinger. Værdifuldt input fra kunderne – men meget tidskrævende at bearbejde. Det resulterer ofte i, at man ikke får den maksimale værdi ud af kommentarerne.
Vi har knækket udfordringen. Med hjælp fra AI kan vi tematisere op til 80% af alle kommentarer, med det samme svarene indsamles.
Text Analytics gør det nemt og hurtigt for os at sammenfatte indsigter af åbne kommentarer ved konsistent kodning år for år.
Følg udviklingen i temaer over tid, og gør det komplekse enkelt
Udover at tematiseringen sker prompte, sker den også konsistent hver gang. Det gør det muligt og relevant at følge udviklingen i temaer over tid, og gør de åbne spørgsmål til et centralt styringsværktøj.
Tidligere blev der brugt mange ressourcer på selve kategoriseringen og al for lidt tid på den reelle værdi af indsigterne. Den udfordring er løst – og med en enkel visualisering kan resultaterne nemt tilgås og hurtigt videreformidles.
Øvrige features
- Indarbejdelse af de rette terminologier, som matcher jeres koncernsprog
- Indbygget oversættelsesmodul, som gør det muligt at arbejde med alle sprog
- Sentimentsanalyse, der inddeler kommentarerne i positive og negative kommentarer
- Filtrering af data på relevante baggrundsvariable
- Granulering af data ned til den enkelte respondent
Afgørende, at de bagvedliggende modeller kan skræddersyes til det konkrete studie og virksomhed.
Kamilla Ming Høj, Senior Group Insights Manager hos VELUX
Nysgerrig?
Kontakt os og hør, hvordan vi kan hjælpe jer med at få en effektiv og konsistent håndtering af jeres kunders kvalitative kommentarer