Søg

close
Case, Ljungdahl

“At se salg som et fag har tilført service-salg på alle pladser i organisationen, og det spiller både os og vores kunder gode”

-Thomas Vilmar, CEO hos Ljungdahl

Virksomhed

Ljungdahl

Antal medarbejdere

15

Branche

Byggerådgivning (fugemasse)

Etableret

1972

Begrebet "den fødte sælger" provokerer mig enormt!

“En god sælger er både fagspecialist, og besidder nogle relevante menneskelige egenskaber. Man kan ikke være ´den fødte sælger´ – eller den fødte ingeniør eller fodboldspiller for den sags skyld. Alt kræver uddannelse og træning. Derfor passede det perfekt til min opfattelse af salg, at Customer Agency ser salg som et fag. Nogle af vores medarbejdere har været sælgere i 30 år uden behov for træning. De har gjort det godt, og de har bygget vores succes. Men hvis du ikke udvikler dig, står du stille.”

 

Det der SalgsScoreCard trykkede mig virkelig på maven

Thomas Vilmar så en annonce om Morgendagens Salg på Linkedin, og tog straks SalgsScoreCard-testen. “Jeg er generelt interesseret i salg, og mener, at salg er noget, man konstant skal udvikle. Testen trykkede mig så meget på maven, at jeg fik lyst til, at nogen udfordrede både mig og resten af organisationen. Noget af det gode ved Customer Agencys SalgsScoreCard er, at det inddrager alle i virksomheden, og at det er baseret på folks egne holdninger.”

Processen har udløst en helt ny feedback-kultur

“Det er altid spændende at tale om sig selv. Her skulle de også lytte til hinandens meninger. Mange ting afhænger af, hvem der ser. Derfor kræver udveksling af feedback åbenhed og gensidig tillid. Især vores forskellighed har faciliteret, at vi har fået en ny måde at tale sammen på. Vi har brugt salgsdiagnosen til at måle os op mod konkurrenterne, og til at se ind i vores organisation og måden, vi arbejder på. Service er ikke bare flyttet ud i salget – men ud på alle pladser. Jeg kan bedst forklare det ved at sige, at folk har fundet sig selv, hinanden og organisationen.”

Vi skal gøre vores kunder bedre

“Kunderne skal have en god oplevelse hver gang, de er i kontakt med os, så lagermanden og receptionisten er også en del af salget. Det gør kunden tryg, og det giver kunden en oplevelse af at være værdsat. På sigt forplanter gode oplevelser sig til gode beslutninger, som gør vores kunder mere konkurrencedygtige. Sammen med Customer Agency har vi fået taget temperaturen på vores salg. Et øjebliksbillede, som viser vejen. Vi tror på det, og vi er meget motiverede for at følge op, så vi sikrer varig udvikling og vækst.”

Løsning

Salgsdiagnose og eksekveringsplan

Udbytte

Mere rådgivende sælgere, større fælles forståelse, bedre feedback-kultur og mere konkurrencedygtige kunder